Rehberlik - ölçme değerlendirme

PDR BİRİMİ OLARAK AMACIMIZ

Rehberlik ve psikolojik danışmanlık birimi olarak her bir öğrencimizin kendini tanıması, çevresini tanıması, imkanları fark etmesi ve doğru karar almasında gizlilik, güven ve kişilik haklarına saygı göstererek yardımcı olmaktayız. Öğrencilerimizin psikolojik, manevi ve gelişimsel tüm ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak kendisinde var olan gizli potansiyeli ortaya çıkarmasını sağlama amacıyla yürütülen sistematik ve profesyonel bir yöntem izlemekteyiz. Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin başarılı ve nitelikli olabilmesi için Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık birimi olarak aşağıdaki ilkeleri benimsiyor ve öğrencilerimizin yaş farklarının yanı sıra ilgi, yetenek ve akademik gelişimlerini de göz önüne alarak çalışmalarımızı yürütüyoruz.

İLKELERİMİZ

  • Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde bireyi her yönüyle tanımak esastır.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri tüm öğrencilere yöneliktir.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde bireysel farklılıklara saygı göz önünde bulundurulur.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde süreç bilimsel gelişmeler ışığında yürütülür.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri okul, aile, öğrenci işbirliği ile yürütülür.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri eğitimin ayrılmaz ve tamamlayıcı bir parçasıdır.
  • Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde gizlilik esastır.

HİZMET ALANLARI

Öğrencilere Yönelik Hizmetlerimiz:

  • Öğrencilerin okula uyum sürecinin takibi,
  • Test ve envanter uygulamaları,
  • Bireysel ve grup rehberliği çalışmaları,
  • Atölye çalışmaları,
  • Değerler eğitimi çalışmaları,
  • Öğrencilerin gelişimsel süreçlerinin takibi,
  • Sınıf içi rehberlik etkinlikleri,
  • Kişisel, eğitsel ve mesleki rehberlik,
  • Koruyucu önleyici bilgilendirme çalışmalarının yapılması.

    Veliye Yönelik Hizmetlerimiz:
     
  • Veli psikoeğitimleri,
  • Veli atölye çalışmaları,
  • Veli bilgilendirme bülten ve broşürleri,
  • Öğrencilerin gelişimsel, akademik ve sosyal gelişimlerine yönelik veli görüşmeleri yapılması,
  • Öğrenci takibi amacıyla sınıf öğretmeni ve veliye yönelik danışmalık yapılması,
  • Öğrenci için etkili olabilecek okul-aile işbirliğinin oluşturulması.
Mesaj Gönderin